Skip to main content

M&A: edukad ühinemised ja struktuurimuudatused

70–90% ühinemistest ebaõnnestub, mis toob selgelt välja vajaduse tõhusa muudatuste juhtimise järgi. Organisatsioonidel on ühinemiste ja ülevõtmiste või struktuurimuudatuste ajal sageli raskusi erinevate kultuuride ühendamisega, mis põhjustab vastupanu ja ebatõhusust.

Üleilmselt rakendatud Prosci ADKAR® mudelil põhinev lähenemine aitab keskenduda kultuuride ja protsesside integreerimisele, muutes ülemineku sujuvamaks ja aidates saavutada soovitud tulemusi.

Ühinemiste ja struktuurimuudatuste läbiviimisel on tihti väljakutseks:

  • Kultuuride integratsioon, subkultuuride ja “meie-nemad”-mõtteviisi vältimine
  • Töötajate vastupanu vähendamine ja läbipaistva kommunikatsiooni tagamine
  • Strateegilise selguse saavutamine, süsteemide ja protsesside integreerimine

Neid väljakutseid aitab lahendada struktureeritud muudatuste juhtimine.

Kuidas muudatuste juhtimine aitab kaasa M&A ühinemise ja struktuurimuudatuse edus?

Prosci ADKAR mudel ühinemiste ja struktuurimuudatuste edu saavutamiseks


Prosci ADKAR mudel pakub tõhusa ja tuhandete organisatsioonide kogemusel baseeruva meetodi muudatuse inimaspektide juhtimiseks. See aitab kaasata töötajad ja saavutada integreeritud süsteemide või protsesside kasutamine.

  • Teadlikkus (Awareness) ühinemiste ja struktuurimuudatuste kontekstis seisneb ühise tulevikunägemuse loomises, muudatusvajaduse ja põhjuste selgitamises.
  • Tahe (Desire) aitab saavutada muutusteks vajaliku toetuse, teeb nähtavaks muudatuse isikliku kasu ja toetab osalemist muudatuses.
  • Teadmised (Knowledge) suunab fookuse vajalike oskuste saavutamisele, kuidas muutuda ja uues ühinenud struktuuris parimal moel koos toimetada.
  • Võimekus (Ability) tähendab uute integreeritud tegevuste igapäevast rakendamist, keskendudes uute süsteemide, protsesside või tehnoloogiate kasutuselevõtule.
  • Kinnistamine (Reinforcement) aitab läbi mõelda edusammude tähistamise ja uute praktikate integreerimise organisatsioonikultuuri.

Iga ADKAR faas toob ühinemistes ja struktuurimuudatustes kaasa erinevad väljakutsed ning mudeli targa rakendamisega on võimalik olulisel määral aega ja ressursse kokku hoida.

ADKAR mudel
https://youtu.be/B_UiSSW_pAY

Muudatuste kiirendi teenus M&A ja struktuurimuudatuste edu suurendamiseks

Meie edukad M&A ühinemise ja struktuurimuudatuste kliendiprojektide näited


OIXIO grupi loomine

„Mulle isiklikult ADKAR mudel väga meeldis. Muudatuste kiirendi ja ADKAR-i abiga me suutsime luua ühtse raamistiku läbi muudatuse 9 erineva alamprojekti tööprotsessi. Ilma selleta oleksime juhtinud projekti tööhoovasid väga erineva teadlikkusega ja meil oleks olnud tagasilööke inimeste kaasamisel.“

Ivo Suursoo, juhatuse esimees

Kliendivajadus

IT-ettevõtete Columbus Eesti, Columbus Leedu ja OIXIO koondumine ühiseks grupiks ja ühtse OIXIO grupi kaubamärgi alla. Muudatus eeldas lisaks läbimõeldud kliendikommunikatsioonile ja uue brändi sisu loomisele ka sisemiste protsesside ringi mõtestamist ning kõigi töötajate omaksvõtu saavutamist. Uuenes ettevõtte strateegia, muutus kuvand (CVI, koduleht, jm), domeenid, tööprotsessid ja teenused.

Meie lahendus

  • Terviklik protsess (0,5 aastat) inimfaktori juhtimiseks muudatuste käigus, et saavutada töötajate poolne toetus ja omaksvõtt
  • Elluviimise tugi ja muudatuse strateegia töötoad ettevõtete juhtgrupile
  • Workstream’ide nõustamine muudatuste kavandamisel ja juurutusplaanide loomisel
  • Projektijuhi sertifitseerimine ja nõustamine

Tulemused

Edukalt ja soovitud ajaraamis elluviidud muudatusprojekt. Töötajatelt tugeva mandaadi saamine muudatuseks ja vastuseisu ennetamine/ületamine.

Ettevõtte ümberkorraldamise toetamine ülemaailmses juhtivas laevanduskontsernis

Ümberstruktureerimisprojektiga alustades otsisime kedagi, kes tunnetab muudatuste rahvusvahelist konteksti eri kultuurides ja suudab viia meid sellest protsessist läbi ning välja arendada oskused ja strateegia, et tulemuslikult mõjutada suurt hulka inimesi ja hoida meid ühtsena kogu muudatuse teekonnal. Change Partners tegi just täpselt seda ja veel palju muudki. Ilma nende toe ja Prosci kontseptsioonita oleksime silmitsi seisnud läbipõlemise ja kurnatusega, kliendi rahulolu potentsiaalse kaotusega ja kindlasti viivitustega planeeritud ROI saavutamisel.”

Ethel Genergard – Ex-Head of CMA CGM GBS Estonia

Kliendivajadus

  • Ettevõtte ümberstruktureerimine ja teenindusprotsesside ümberpaigutamine erinevate asukohtade vahel eesmärgiga vähendada kulusid, parandada mahtude kõikumise juhtimist ja võimaldada keskustel arendada eri tüüpi pädevusi.
  • Oluliste äriprotsesside minimaalne katkestamine tänu hästikavandatud ümberõppele ja 400 töötaja kiirele kohandumisele.

Mis me tegime

  • Pakkusime ühise raamistiku ja metoodika muudatuste kavandamiseks ja juhtimiseks
  • Toetasime projekti- ja juhtimismeeskondade mitme kuu pikkust muutuste kiirendamise protsessi: strateegiapäev muutuste väljakutse määratlemiseks, Prosci muudatuste juhtimise sertifitseerimisprogrammi läbiviimine ja tagasiside coaching
  • Viisime läbi muudatuste töötoad umbes 40 juhile, et anda neile teadmisi ja oskusi oma meeskondade toetamiseks muutuste ajal
  • ADKAR-i hindamised, et mõõta muudatuste omaksvõttu töötajate seas ja vajadusel kohandada muutuste strateegiat

Tulemused

  • Edukalt elluviidud muudatusprojekt, kiirem ja vähem häiriv muutus
  • Planeeritud ROI 5,1 miljonit dollarit

Kas tekkis huvi?

Teie e-mail
Field is required!
Field is required!
Teie telefon
Field is required!
Field is required!
Tekst
Field is required!
Field is required!
Broneeri tasuta konsultatsioon