Skip to main content

HR roll muudatuste juhtimises

Efektiivne muudatuste juhtimine ja inimeste kaasamine on iga organisatsiooni edu jaoks võtmetähtsusega. HR spetsialistide aktiivne kaasatus muudatustesse ja oluliste protsesside ühendamine aitab üle saada paljudest muudatustega seotud väljakutsetest – väheneb vastupanu muudatustele, paraneb kommunikatsioon ja inimesed võtavad muudatuse suurema tõenäosusega omaks. Organisatsioon ise saavutab kasud, mida ta muudatusega taotlema läks.
Räägime lähemalt, mis rolli personalijuhtimine muudatuste juhtimises täidab.

Miks on HR-i roll muudatuste juhtimises oluline?

  • Juhtide toetamine muudatusprotsessi käigus. HR saab pakkuda väärtuslikku tuge ja juhiseid juhtidele, kes sageli muudatusi haldavad. Samuti juhtida tähelepanu kõige levinumatele vastupanuvaldkondadele ja võimalustele, kuidas neid lahendada.
  • Sujuva ülemineku toetamine. Halvasti juhitud muudatused võivad häirida organisatsiooni igapäevast tegevust. Näiteks võib uue tarkvara kasutuselevõtt tekitada häireid igapäevases tegevuses ja põhjustada viivitusi või tähtaegadest mitte kinnipidamist. Tõhus muudatuste juhtimine aitab HR´il neid häireid vähendada ja tagada tegevuse tõrgeteta toimimise.
  • Töötajate suurema kaasatuse ja pühendumuse tekitamine. Muudatuste tõhusaks ellu viimiseks on vaja, et kõik sellest puudutatud inimesed tuleksid muudatusega kaasa. HR abiga saate töötajad kiiremini muudatust omaks võtma. Aja jooksul julgustab see töötajaid olema muudatustele avatumad, muutes nii kogu protsessi organisatsiooni jaoks lihtsamaks.

HR´i roll muudatuste juhtimises on ülioluline. HR-i eesmärgiks on töötajate toetamine ja nende kaasatuse suurendamine, mis omakorda toetab sujuvat üleminekut tänasest homsesse. Samuti suurendab HR kaasamine muudatuste juhtimisse juhtide enda võimet muudatusi edukamalt läbi viia.

Kuidas HR saab muudatusi toetada?

Muudatuste ajal on personaliosakond teie tugi ja suunanäitaja.

Muudatuseks valmisoleku hindamine
HR saab hinnata, kas inimestel on vajalikud oskused, võimekus ja valmisolek muutustega kohanemiseks, ning leida lahendused võimalike kitsaskohtade ületamiseks.

Kommunikatsiooniplaani loomine
Selge ja tõhus kommunikatsioon on muudatuste juhtimise keskmes. Kommunikatsiooniplaan peab sisaldama teavet muudatuse sisu, ajakava ja olulisuse kohta. Oluline on teha teavitustööd, et kõik saaksid aru, millised muudatused aset leiavad, miks need toimuvad ja kuidas need mõjutavad nende igapäevast tööd. Kohandage teabevahetust nii, et see vastaks erinevate osapoolte konkreetsetele muredele, vajadustele ja huvidele.

Koolituste pakkumine
HR peab korraldama koolitusi, et valmistada töötajad ette muudatustega kohanemiseks. Näiteks vajab uue personalisüsteemi kasutuselevõtt koolitusi, mis õpetavad programmi asjakohaselt kasutama.

Mõju hindamine
HR saab hinnata muudatuse mõju, jälgides edusamme, mõõta edu ja teha kindlaks parandamist vajavad valdkonnad. Kui asjad ei lähe plaanipäraselt, saavad nad sekkuda, et jõuda tagasi õigele teele.

Vastupanuga tegelemine
Maandada vastupanu, et aidata töötajatel ületada takistusi, näidata muudatuse väärtust ja suurendada huvigruppide toetust. See on oluline osa HR rollist muudatuste juhtimises. Edukat muudatust saab käivitada ainult siis, kui kõik on kaasatud ja seda püüavadki HR meeskonnad saavutada.

Enamlevinud raskused ja kuidas neid ületada

Varase kaasamise puudumine
Prosci uuringud näitavad, et HR kaasatakse sageli liiga hilja, mis raskendab muudatuste juhtimist. HR-i varajane kaasamine loob võimaluse planeerida ja toetada inimesi protsessi kohe algusest.

Juhtkonna toetuse puudumine
Juhtkonna toetus muudatusele on kriitilise tähtsusega, sest see võimaldab ka HR´il efektiivselt muudatuse toetaja rollis tegutseda. See tekitab ebaselgust, mistõttu on HR-il raske muudatuse eesmärke mõista ja neid teistele selgitada. HR saab aidata juhtkonnal luua selget muudatuse visiooni, küsides järgmisi küsimusi:

  • Mis muudatusega on tegu?
  • Miks see on vajalik ja miks praegu?
  • Kuidas see parandab organisatsiooni toimimist?
  • Milline on muudatuse mõju erinevatele osakondadele ja nende töötajatele?

Kultuuriline vastupanu
Töötajad, kes tunnevad end mugavalt olemasolevas kultuuris, võivad muutustele vastu seista. HR saab aidata näidata muudatuste pikaajalist kasu ja luua toetava keskkonna, mis soodustab muudatuste aktsepteerimist.

Muudatuste juhtimise plaan HR-i jaoks

Siin on mõned sammud, mida võiks lisada HR-i muudatuste juhtimise plaani:

  • Muudatuse hindamine: Mõistmaks, mis hakkab juhtuma ja miks seda vaja on.
  • Muudatuste mõjuulatuse selgitamine: Tehke kindlaks, kes on muudatusest mõjutatud ja kuidas neid toetada.
  • Võimalike raskuste tuvastamine: Ettevalmistumine võimalikeks takistuseks ja strateegia nende ületamiseks.
  • Soovitud tulemuste kirjeldamine: Seadke konkreetsed eesmärgid, mis võimaldavad kindlaks teha, millal need on täidetud.
  • Koolituskava loomine: Viige läbi hindamine, et mõista oma töötajate oskustes puudujääke ja pakkuda nende puudujääkide kõrvaldamiseks vajalikke koolitusi. See võib hõlmata veebipõhiste küsitluste käivitamist, tulemuslikkuse hindamist või töötajate tagasiside kogumist, et tuvastada, kus oskused puuduvad.
  • Kommunikatsiooniplaan ja juhtide kaasamine: Looge kommunikatsiooniplaan ja kaasake juhid meeskondade juhendamisse.

Lisaks on HR´i roll veenduda, et kõigil asjaomastel inimestel on oskused ja arusaam muudatuste edukaks juhtimiseks. Prosci rollipõhised koolitusprogrammid valmistavad ette tippjuhte, keskastmejuhte ja töötajaid oma rollis edukaks tegutsemiseks.

Prosci metoodika kasutamine

Prosci metoodika on raamistik muudatuste juhtimiseks. See aitab organisatsioonidel asetada inimesed muudatuse keskmesse, tagades, et kõik suudavad muudatused oma töös omaks võtta. Selle kolm põhikomponenti on:

  1. PCT mudel: Keskendub edu, eestvedamise, projektijuhtimise ja muudatuste juhtimise integreerimisele.
  2. ADKAR mudel: Aitab juhtida inimesi muudatusprotsessis, keskendudes teadlikkusele, tahtele, teadmistele, võimekusele ja kinnistamisele.
  3. Kolmefaasiline protsess: Muudatuste juhtimiste kolmeetapiline raamistik, mis võimaldab muudatuste süsteemselt ette valmistada, seda juhtida ja tulemusi säilitada.

Muudatuse toetamisel võib mõelda Prosci metoodikast kui üksikasjalikust kontrollnimekirjast HR meeskonnale. Selle raamistiku abil saab pakkuda parimat tuge inimestele, kes läbivad muudatusprotsessi.

 

“Meie tehas on tegelenud “kultuurimuudatuse” projekti juhtimisega. Oleme investeerinud tuhandeid tunde strateegia planeerimisse ja väljatöötamisse. Kui meil oleks olnud võimalus osaleda Prosci “muudatuste juhtimise koolitusel” ja kasutada selles pakutavaid tööriistu enne projektiga alustamist, oleksime võinud vähendada kulutatud aega ja raha vähemalt 50% võrra.”

—Jose Gonzales, LEAR, Director of Human Resources

 

Nagu mainitud, on personalijuhtimise üks peamisi rolle muudatuste juhtimisel töötajate kaasatuse ja pühendumise suurendamine. Nii muutuvad muudatused pikemas perspektiivis lihtsamaks, tõhusamaks ja tulemuslikumaks.

Tõhusa muudatuste juhtimise ja koolituse kohta lisateabe saamiseks võtke meiega ühendust või uuri lähemalt siitsamast kodulehelt!

 

Originaalartikkel leitav SIIT.